fredag 18 maj 2012

Olalala, köket är bestämt

I onsdags tog vi äntligen beslutet om vilken köksleverantör som ska få äran att leverera vårt kök. Vet inte hur länge vi hållt på med just att välja kök. Kanske att vi började precis efter att vi signade med Eksjöhus, i så fall har vi hållt på i ca 5 månader. Inte konstigt att vi är lättade att äntligen fått ett avslut. Läs här för att följa vår köksresa. Som jag skrev i ett tidagare inlägg, har vi valt mellan ett flertal olika leverantörer. JKE, blev den leverantören som kunde möta våra önskemål bäst.
Här är vårt kök från JKE

Våra val i köket är: vita matta enkla luckor med överliggande vita handtag. Svart laminatskiva med en framkant som ger ett smalare intryck.

3 kommentarer:

Villa Nystuga sa...

Åh, snyggt!

Jag är själv mitt uppe i funderingarna kring köket. Det mesta är bestämt, men jag svänger mellan porslins- eller rostfri ho.
Är lite nyfiken på hur du resonerat när du bara valt en ho i diskbänken istället för två? Behöver få lite andra tankar än mina egna :)

/Cecilia

Unknown sa...

Tack! Hoppas att det blir bra på plats oxå! När det gäller hoarna, så har vi två stycken. En på ön och en vid diskmaskin (utmed väggen. Detta för att vi inte ska slåss om kranen när den ena vill skölja av tallrikar och den andra vill torka av bordet. Varför vi valde en stor ho istället för två brevid varandra var för att vi vill kunna få ner stora grytor, ugnsplåtar och annat skrymmande. Annars brukar det bli så knöligt att rengöra. Hoppas att detta var till någon nytta!

Tack för din kommentar!
/Emelie

Villa Nystuga sa...

Håller absolut med dig gällande en stor diskho. Verkligen kanon att kunna diska skrymmande saker, men sedan tycker jag även att en andra ho i direkt anslutning är bra när man ska skölja. Helst av allt skulle jag vilja ha två ordentliga hoar brevid varandra, men det blir nog en rostfri variant (Boholmen inbyggnadsdiskbänk 2 hoar) från IKEA där vi köper resten av köket. Helst skulle jag vilja ha två rejäla hoar i porslin, men det är lite för många nackdelar för att det ska kännas praktiskt.

/Cecilia